Hallo,
Wij gaan binnenkort van start met een aanbouw aan de achterzijde van onze woning. Wij zitten tussen 2 aanbouwen in. Nu komen wij erachter dat de buurman aan de rechterkant zijn muur destijds teveel op onze grond heeft gezet waardoor wij de muur aan de binnenkant niet gelijk kunnen laten lopen met onze huidige binnenmuur. Tenzij we zijn buitenmuur aansmeren of bijvoorbeeld met gipsplaten bewerken. De buurman zelf was van mening dat wij een eigen muur moeten metselen.
Wanneer we dat doen krijgen we aan de binnenzijde een verspringing en dat willen we niet.
Zijn uitbouw staat er ongeveer 20 jaar en hij zegt dat dit verjaart is dan.
Kan iemand mij vertellen welke rechten/plichten wij hebben?
Mocht ik hier helemaal verkeerd zitten, dan hoor ik dat ook graag.
zijmuur aanbouw
- ARduo
Re: zijmuur aanbouw
Beste Vossie,
Naar mijn mening mag je zijn muur gebruiken als binnenmuur. Aangezien het eveneens op jouw grond staat. Verder zou het voor hem ook niks uitmaken als je die muur wel of niet gebruikt.
Je zou het misschien even kunnen informeren bij de gemeente.
Die zijn daar tenslotte voor.
mvg ARduo
Naar mijn mening mag je zijn muur gebruiken als binnenmuur. Aangezien het eveneens op jouw grond staat. Verder zou het voor hem ook niks uitmaken als je die muur wel of niet gebruikt.
Je zou het misschien even kunnen informeren bij de gemeente.
Die zijn daar tenslotte voor.
mvg ARduo
- burovanwissen
Re: zijmuur aanbouw
Beste,
Na 20 jaar is het feit inderdaad verjaard (10 jaar ter goedertrouw - 20 jaar niet ter goedertrouw)
Kadastraal mag het wellicht nog jullie perceel zijn, maar juridisch ligt dat toch net anders.
http://www.wetruimtelijkeordening.net/print.php?news.51
Het is niet verstandig jullie constructie op zijn muur te laten steunen, ik kon uit jouw verhaal niet opmaken of dit het geval is? Als je deze wand niet constructief wilt gebruiken kun je inderdaad een voorzetwand plaatsen om de binnenmuren gelijk te houden. Als het geen spouwmuur is kun je het beste de voorzetwand loslaten van zijn wand om zo contactgeluid te voorkomen.
Een goede buur.........
Groet,
Na 20 jaar is het feit inderdaad verjaard (10 jaar ter goedertrouw - 20 jaar niet ter goedertrouw)
Kadastraal mag het wellicht nog jullie perceel zijn, maar juridisch ligt dat toch net anders.
http://www.wetruimtelijkeordening.net/print.php?news.51
Het is niet verstandig jullie constructie op zijn muur te laten steunen, ik kon uit jouw verhaal niet opmaken of dit het geval is? Als je deze wand niet constructief wilt gebruiken kun je inderdaad een voorzetwand plaatsen om de binnenmuren gelijk te houden. Als het geen spouwmuur is kun je het beste de voorzetwand loslaten van zijn wand om zo contactgeluid te voorkomen.
Een goede buur.........
Groet,