voorzetwand

Forumlid

voorzetwand

Bericht door Forumlid »

Ik heb een voorzetwand geplaatst voor een steens muur van een aanbouw met dampdoorlatende folie aan de binnenzijde van de voorzetwand.
Nou heb ik perongeluk rockwoll gekocht dat 1 cm dikker is dan de balken van mijn voorzetwand waardoor het isolatie materiaal strak tegen de dampdoorlatende folie aan komt te zitten als ik dit toch zou gebruiken.
Er zit een lucht spouw van 4 cm tussen de voorzetwand en de muur, de dampdoorlatende folie blijft dus los van de muur.
Nou zegt iemand in mijn omgeving dat ik er beter dunner isolatie materiaal in kan doen en nog het liefst zodat dit los zit van de dampdoorlatende folie.
Ik zelf denk dat het niets uit maakt, kan iemand mij hierover uitsluitsel geven?
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Geen probleem.

Zolang de isolatie niet tegen de buitenmuur zit en de spouw zoals jij omshrijft voldoende is. Spouw moet overingens wel geventileerd worden.
Rick

Bericht door Rick »

Idd,
Helemaal eens met Michel
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

voorzetwand

Bericht door Forumlid »

Bedankt voor jullie reactie Michel en Rick.

Ik heb de wand geisoleerd maar nog niet dicht geschroefd, nou was ik toch nieuwsgierig en heb een plaatje isolatie eruit gehaald en wat blijkt, de dampdoorlatendefolie is tussen isolatie en folie vochtig.
Zelf denk dat als de wand dicht zit met tussen de gipsplaten en het isolatie dampremmendefolie dit niet meer gebeurt, wat denken jullie?
Herman

Bericht door Herman »

Ik denk dat je gelijk hebt. Het vocht is condensatie, wat uit de warme, vochtige lucht uit huis komt, en tegen de koude folie aan condenseert. Zodra je een dampdichte folie hebt aangebracht, kan de warme, vochtige lucht uit huis niet meer bij de koude kant van de isolatie, dus is er ook geen condensatie meer.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

zo zou het wel moeten zijn.

Maar even voor de duidelijkheid want zo begreep ik het eigenlijk

je heb buitenmuur, 40mm spouw (ventileren), dampdoorlatende folie. regelwerk met isolatie, dampdichtefolie en dan afwerkplaten.

Dit is de enig manier om het goed uit te voeren. dampdichtefolie is echt noodzakelijk