Mijn vriendin en ik willen een huis bouwen op een stuk grond van 420m2. Voor de bouw hebben we ongeveer 100.000 / 120.000 euro te besteden. Het voordeel is dat we geen aannemer hoeven in te huren omdat we het huis zelf gaan bouwen (familie die altijd in de bouw heeft gewerkt). Helaas hebben we geen idee van de materiaalkosten die bij een huis komen kijken.
We willen graag een huis van +-12x9 incl. garage met carport. Boven willen we 3/4 slaapkamers en een echte zolder (evt met schuin dak). In principe hoeft het huis enkel woonbaar te worden van bovenstaand budget, een keuken en badkamer zijn dus niet direct nodig, een simpel gasstel met aanrecht en een douchebak en wasbak is voldoende, binnen enkele jaren is er geld om de rest te realiseren.
Overal op internet staan prijzen van globale bouwkosten incl aannemer. Aangezien deze laatste het duurste van het huis is, zou ik graag weten wat ik moet aanhouden voor alleen materiaalkosten. Ik heb nu geen idee, het kan 100.000 euro zijn maar ook 300.000, wie helpt?
Graag iets in de trant van:
Fundering: ... a ....
Riolering: ... a ...
Stenen binnenmuur: ....
stenen buitenmuur: ....
Cement + silo: ...
enz. enz.
Bedankt!