Ik zie geen apart forum waar dit topic geplaatst kan worden dus dna maar hier.....
Mijn begane grond bestaat uit een houten vloer (oude woning). Deze vloer wil ik gaan isoleren.
De vloer gaat er uit. DAn isoleren en dan de houten vloer er weer in. Daarop komt laminaat of een houten vloerbedekking.
Bodemisolatie: is duidelijk. Middels bouwplasting.
Vloerisolatie: Is onduidelijk.
Ik heb her en der me helemaal suf gelezen, maar merk dat ik tegenstrijdige dingen tegenkom.
Moet er nou wel/geen dampwering in? Of gewoon en alleen een dampopen materiaal gebruikt worden? Moet er wel/niet gebruik gemaakt worden van een of ander gaatjes (dampwerend/dampopen) folie? Zoja, waar moet die dan geplaatst worden?
Moet de isolatie nou wel/niet tegen de houten ondervloer geplaatst worden? De een zegt wel, de ander niet. Wel: ter voorkoming van warmte verlies. Niet: omdat je een stilstaande luchtlaag creeert die zich opwarmt.
En tot slot, welk materiaal kan ik het beste voor isolatie gebruiken. De een zegt steenwol, de ander glaswol.
Kortom, ik ben het vloerisolatie spoor helemaal bijster en heb jullie helpende advies nodig.
Alvast bedankt,
vr. gr. Shine