Hallo,
Weet iemand hoe je netjes plexiglas op maat kunt maken?
Het gaat om de doorzichtige soort, 3 á 4 mm dik, en om een rechte snede.
Ik heb een goede decoupeerzaag maar weet niet of er speciale zaagjes in moeten...
Alle tips en hulp welkom,
Vriendelijke groeten,
Dirk.
Plexiglas zagen
- Herman
Met een speciaal plexiglas mesje een ril in het glas trekken, en dan langs de tafelrand afbreken. (desnoods eerst een paar keer het mes erlangs.)
Zagen met een decoupeerzaag gaat slecht, de zaagsnede smelt achter je zaag weer dicht. Met een cirkelzaag voor hout heb je ook problemen, alhoewel het met een blad met fijne tanden nog wel gaat, voor een keertje. De snijhoeken van zagen voor plexiglas zijn behoorlijk anders.
Zagen met een decoupeerzaag gaat slecht, de zaagsnede smelt achter je zaag weer dicht. Met een cirkelzaag voor hout heb je ook problemen, alhoewel het met een blad met fijne tanden nog wel gaat, voor een keertje. De snijhoeken van zagen voor plexiglas zijn behoorlijk anders.
- Forumlid
- Herman
- Forumlid
- Forumlid
- MarcelKnoopje
Re: Plexiglas zagen
Ik was op zoek naar informatie rondom het zagen van plexiglas toen ik jullie topic tegen kwam. Bedankt voor de informatie! Na goed zoeken kwam ik zojuist een een artikel tegen van Kunststofplatenshop waarin wordt uitgelegd hoe je plexiglas kunt zagen. Ik dacht ik deel dit ook maar even met jullie! Er staan verder ook nog meer interessante artikelen op hun site over het bewerken van plexiglas en andere kunststoffen.