scheuren in badkamertegel door trilling ? hoe te verhelpen
- Forumlid
scheuren in badkamertegel door trilling ? hoe te verhelpen
op men nieuwe badkamer zitten verschillende scheuren van boven naar beneden in de tegels , dit komt omdat de achterwand bestaat uit meerdere delen , en door de trillingen van de wasmachine zijn de tegels op de naad van het hout gaan barsten . Aangezien dit alles nieuw was is dit een verborgen gebrek, nu wil de verkoper dit zelf gaan maken en de tegel eruit halen en met rekbare kit gaan plakken omdat hij niets anders weet , en ik ben hier natuurlijk op tegen. Weet iemand wel een andere oplossing voor me hoe het gemaakt kan worden en de tegels niet meer barsten door de trillingen van de wasmachine?? alvast bedankt
- Forumlid
Volgens mij is daar maar een oplossing voor : alle tegels eraf en een nieuwe beplating aanbrengen over de bestaande, maar dan wel haaks. ( dus liggend als de oude platen staan , of andersom )
Daarna het zaakje weer tegelen, inderdaad met flexibele tegellijm.
Vind het overigens wel raar dat een wasmachine de tegels laat scheuren, doet me benieuwen naar de andere constructies in huis... ( vloer ?)
Daarna het zaakje weer tegelen, inderdaad met flexibele tegellijm.
Vind het overigens wel raar dat een wasmachine de tegels laat scheuren, doet me benieuwen naar de andere constructies in huis... ( vloer ?)
- Herman
De wasmachine zal er geen goed aan doen, maar ik vraag me af of dit de daadwerkelijke oorzaak is. Zowel in mijn badkamer als in mijn keuken zijn er tegels gescheurd op overgangen van plaatwerk. Dit was al zo toen ik het huis kocht, dus ik weet niet precies wat er achter zit.
Een flexibele tegellijm kan het probleem oplossen, of verplaatsen naar de (zwakkere) voeg...
Een flexibele tegellijm kan het probleem oplossen, of verplaatsen naar de (zwakkere) voeg...
- Forumlid
doordat de wasmachine centrifugeert kwamen er schuren zei men omdat het plaatwerk achter de tegels in beweging zou komen hierdoor . van de 4 appartementen hebben 3 appartenmenten dit probleem, maar ook alleen op de badkamer langs de wasmachine ? jullie mening is dus de tegels die van boven tot onder ( 2 meter hoogte tot beneden en dit 3 keer ) geheel eruit te slijpen en ze weer opnieuw te plakken met flexibele tegel lijm?
- Herman
- robertsimons
Zou het kunnen zijn door de vlocht in de desbetreffende ruimte? De platen zullen dan sneller uitzetten en krimpen bij vocht en temp. verschillen. Dat zijn vele grotere krachten dan een trilling van de wasmachine.
Ik zou de tegels eraf halen en band zetten op de platen, afwerken met stuc en dan voorstrijk erover (Vochtwerende). Flexibele tegellijm gebruiken en dan denk ik dat het probleem opgelost is.
Een demper gebruiken voor de trillingen van de wasmachine is nooit weggegooid geld...
Ik zou de tegels eraf halen en band zetten op de platen, afwerken met stuc en dan voorstrijk erover (Vochtwerende). Flexibele tegellijm gebruiken en dan denk ik dat het probleem opgelost is.
Een demper gebruiken voor de trillingen van de wasmachine is nooit weggegooid geld...
*Hmmmm, doonuts!*/quote
-Homer Simpson
-Homer Simpson
- Michel