Kast plank

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.
els

Kast plank

Bericht door els »

Hoi,

Ik wil in een kastje plankgeleiders plaatsen maar kan iemand me uitleggen hoe dat moet.
Ik heb 2 geleiders met wieltje op een brede stuk dan de rest van de geleider
De andere 2 geleiders ook met een wieltje maar dan op een smaller stuk.

Groet Els
Herman

Bericht door Herman »

Het gaat dus om een uittrekbare plank. Ik neem even aan dat je die witte geleiders hebt, met ook witte wieltjes.

Je hebt waarschijnlijk 4 onderdelen, 1 setje geleiders voor links, 1 setje voor rechts.

De brede geleider wordt in de zijkant van de kast geschroefd, met het wieltje naar voren, en de opening naar boven. (hier kan je straks het wieltje van de plank in laten vallen, om de boel naar achteren te duwen.
De smalle komt aan een plank, met het wieltje naar achteren. De metalen flap komt onder het plankje, waar je het kan vastschroeven.

Als je de boel goed gemonteerd hebt, dan kan je de plank (schuin achterover houdend) met het wieltje achter het wieltje van de kast leggen, wat laten zakken, en doorduwen naar achteren. De plank rolt nu op de twee wieltjes. Trek je de plank naar voren, dan komt hij tegen een nokje aan. Til je hem hieroverheen, dan blijft de plank in uitgeschoven toestand staan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, ik heb deze dragers 1 keer gemonteerd, maar het kastje waar ze in zitten heb ik verkocht. derhalve geen foto;s...

Mocht het niet duidelijk zijn, post dan maar weer een berichtje.
Helaas weet ik niet hoeveel smaller de plank moet zijn dan de kastopening. Maar dat kan je redelijk simpel nameten.
Oefen eerst even "droog" met alleen de geleiders. Dan zie je direct hoe het werkt.
els

Bericht door els »

Hoi,

Dank voor je uitgebreide berich ik ga het in de loop van vandaag proberen. Je hoort het nog

Els