Bouwlink.nl
- bouwlink
Bouwlink.nl
Wij zijn continu bezig de website te verbeteren, en wij horen graag uw mening hierover.
- Jan Hendrik
Tegels over tegels plakken
In uw site schrijft u een stukje over het plakken van tegels over tegels. Afgezien van het feit dat de tekst niet helemaal klopt kan ik deze ook niet doorlinken onder lees verder.
mvg
Jan Hendrik
mvg
Jan Hendrik
technisch adviseur lijmleverancier
- Jan Hendrik
Er wordt gesaproken over de B-contact van Eurocol. Eurocol heeft geen B-contact. Ik neem aan dat de Beto contact van Knauf wordt bedoeld. Zal ongetwijfeld werken, maar wordt zeker niet door Eurocol voorgeschreven. Eurocol heeft wel een soortgelijk produkt, de 051 Europrimer Kwarts. Echter dit produkt is niet zo bekend, omdat het nog vrij nieuw is.
Meestal wordt er door de tegelzetter een dun laagje lijm opgezet met de achterkant van de spaan. Dit heeft tevens als voordeel dat eventuele kleine oneffenheden worden uitgevlakt.
Wat ik in het algemeen belangrijk vind is het reinigen van het tegelwerk. Ik zou hier zelf geen amonia voor gebruiken, want amonia ontvet alleen en reinigd niet. Er zijn hier verschillende reinigers voor in de handel. Belangrijk punt is nog wel dat er bij bijna elke reiniger moet worden nagespoeld met schoon water, om het vuil uiteindelijk echt te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Jan Hendrik
Meestal wordt er door de tegelzetter een dun laagje lijm opgezet met de achterkant van de spaan. Dit heeft tevens als voordeel dat eventuele kleine oneffenheden worden uitgevlakt.
Wat ik in het algemeen belangrijk vind is het reinigen van het tegelwerk. Ik zou hier zelf geen amonia voor gebruiken, want amonia ontvet alleen en reinigd niet. Er zijn hier verschillende reinigers voor in de handel. Belangrijk punt is nog wel dat er bij bijna elke reiniger moet worden nagespoeld met schoon water, om het vuil uiteindelijk echt te verwijderen.
Met vriendelijke groet,
Jan Hendrik
technisch adviseur lijmleverancier
- julien
- Rick
@ Jan Hendrik
Ik ga zsm de tekst aanpassen, maar ben wel van mening dat het voorzetten met de vlakke kant van de lijmkam meer iets is voor een ervaren tegelzetter, daar de voorlijm van eurocoll niet bij de Gamma te krijgen is heb ik b-contact genoemd. Deze is idd van Knauf en niet van Eurocoll. Bedankt voor je oplettendheid ! Ik zal eens bij Eurocoll langswippen op de Bouwrai.
@ Julien
Ik ben bekend met het probleem met firefox, we zijn al 6 maanden aan het programmeren om er een database aangedreven site van te maken. Het onderhouden van de site is geen doen meer. Is veel te groot gegroeid. Als dit klaar gaan we de hele site in een keer updaten.
Ik ga zsm de tekst aanpassen, maar ben wel van mening dat het voorzetten met de vlakke kant van de lijmkam meer iets is voor een ervaren tegelzetter, daar de voorlijm van eurocoll niet bij de Gamma te krijgen is heb ik b-contact genoemd. Deze is idd van Knauf en niet van Eurocoll. Bedankt voor je oplettendheid ! Ik zal eens bij Eurocoll langswippen op de Bouwrai.
@ Julien
Ik ben bekend met het probleem met firefox, we zijn al 6 maanden aan het programmeren om er een database aangedreven site van te maken. Het onderhouden van de site is geen doen meer. Is veel te groot gegroeid. Als dit klaar gaan we de hele site in een keer updaten.
- Jorick
Mijn mening is dat als je een bijtel er achter zet dat alles naar beneden valtForumlid schreef:Hoi Jan-Hendrik,
Vorige week de Shonox fabrieken bezocht, en de adviseur om en officieel advies gevraagt wat betreft tegel over tegel plakken.
Zij adviseren :
1. ontvetten met ontvetter
2. naspoelen
3. lijmen met shonox HTL
Dus helemaal niet meer voorlijmen ! Wat is jou mening hierover ?
Rick
het hegt alleen aan de voegen dan met pci primer tegels over tegels word de tegel stroef zo is wat wij het altijd doen
Grtz jorick