tegel vloer

kok

tegel vloer

Bericht door kok »

hallo ik ben nieuw hier maar heb gelijk een vraag

ik ga in mijn keuken een tegelvloer leggen op een houten ondergrond
nu is mij vertelt dat ik ipv lewisplaten ook fermacell platen kan gebruiken en die moet ik dan met fermacell korrels waterpas leggen
mijn vraag is nu, moet ik dan eerst met 4 latten een vierkant timmeren ,vervolgens waterpas vast op de vloer schroeven en dan korrels daar in strooien en dan die plaaten erop?
dat is temminste mijn idee hoe het moet, maar ik ben een leek op dit gebied dus heb ik GRAAG advies van mensen die het weten
alvast bedankt
Rick

Bericht door Rick »

Je moet de korrels gewoon uitrijen net als een cementvloer. Met latten is ook een optie.
Persoonlijk vind ik het niet lekker werken met korrels, is eigenlijk meer voor vloeren met oneffeheden.
Ik zorg altijd dat de ondervloer waterpas is d.m.v. wiggen latten e.d.
\
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
kok

Bericht door kok »

oke rick bedankt voor je andwoord
mijn laatste vraag is , tegen die getegelde vloer komt een houten vloer
( loopt over in de woonkamer)
wat is de logische volgorde van werken: eerst de keukenvloer leggen of eerst de houten vloer leggen?
of maakt dat niet uit
Rick

Bericht door Rick »

Ivm het vlekken van lijm en voeg zou ik er ook altijd voor kiezen de tegelvloer eerst te leggen.
Ook kunnen er lelijke krassen ontstaan in de houten vloer door de korres onder je schoenen
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
kok

Bericht door kok »

oke rick
dan eerst de keuken, ik maak iig wel een houten raster waar de korrels in blijven liggen en dan uitrijden zoals jij bedoelt
bedankt voor je reactie
Rick

Bericht door Rick »

Wel handig gevonden trouwens dat houten raster.
Afbeelding
Manus

Bericht door Manus »

gewoon uit nieuwsgierigheid:
Waarom heb je die fermacell platen gebruikt (of overwoog je eerder lewis platen).
I.p.v bij voorbeeld spaanplaat te gebruiken en daarop te lijmen, of gewoon een cementvloer uit te rijen (op bitumen en gaas) en de tegels in cement te leggen.