Douchputje trekt leeg door vacuum

Forumlid

Douchputje trekt leeg door vacuum

Bericht door Forumlid »

Ik heb een wat oudere granieten douchebak met een doucheputje die je met een draaiende beweging vast kan draaien door middel van schroefdraad! Normaal staat er in dat putje altijd voldoende water zodat de lucht van het riool niet kan verspreiden. Maar het water in het putje loopt leeg zodat de riool lucht in heel mijn badkamar verspreid! Het putje is niet lek, dus ik denk dat deze door de vacuum (van bij het gebruik van de wastafel) word leeg getrokken!! Weet iemand wat ik daar aan kan doen!!

Is een gaatje in putdekseltje boren een oplossing!

bvd

Groetjes Ruben
Rick

Bericht door Rick »

Hoi Ruben,

Het probleem is beluchting, het kan echter twee oorzaken hebben.
Ofwel de badkamer is niet goed aangsloten, of de standleiding heeft geen beluchting.

De beluchting van de standleiding zit altijd op het dak, bovenaan de standkoker.

In dit gevaldenk ik het leiding werk in de badkamer de boordoener is, je kan dit probleem oplossen door een beluchter naast de sifon van de wastafel te monteren, deze is verkrijgbaar bij de vakhandel
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Bedankt voor het reageren Rick, ik ga het onderzoeken of ik het nu kan oplossen.

gr ruben
Forumlid

Bericht door Forumlid »

Bedankt voor het reageren Rick, ik ga het onderzoeken of ik het nu kan oplossen.

gr ruben