Om een idee te krijgen van de kosten voordat ik aan de slag ga met aannemers en hypotheken. Het gaat om het volgende:
- Stenen aanbouw 3x6 meter aan achtergevel (die 5 m breed is), plus aansluitend een stuk van 1x2,5 m aan de zijkant van het huis.
- Tuindeuren + raam met kunststof kozijnen.
- Plat dak.
- Huidige tegelvloer (5x6 m) verwijderen, en nieuwe tegelvloer en vloerverwarming plaatsen.
- 2 nieuwe lichtpunten in de aanbouw, en 3 wandcontactdozen.
- Stucwerk plafond en alle wanden (dus ook in bestaande gedeelte).
- Verplaatsen buitenkraan, plus aanleggen wandcontactdoos buiten.
- Stenen muurtje met houten tussenpanelen vanaf de aanbouw tot de vrijstaande schuur, zo'n 7m.
- Afvoer bouwafval.
- Hoekwoning, dus direct te bereiken vanaf de straat/parkeerplaats.
- Ondergrond is klei/veen (Zuid-Hollandse polder).
Bedankt,
Arjan
Indicatie kosten aanbouw 3x6 meter
- Forumlid
30.000 valt niet tegen. Ik gebruikte trouwens de verkeerde term, het is een uitbouw, dus een vergroting van de huidige huiskamer. Het is de bedoeling dat plafond en muren strak (zonder zichtbare overgang) doorlopen in het nieuwe gedeelte. Verandert dit nog iets aan de schatting? Was heiwerk ook meegerekend?
Arjan
Arjan
- Forumlid
30.000 valt niet tegen. Ik gebruikte trouwens de verkeerde term, het is een uitbouw, dus een vergroting van de huidige huiskamer. Het is de bedoeling dat plafond en muren strak (zonder zichtbare overgang) doorlopen in het nieuwe gedeelte. Verandert dit nog iets aan de schatting? Was heiwerk ook meegerekend?
Arjan
Arjan
- Arjan
- Arjan
Het zijn allemaal aannemers die eerder woningen in mijn wijk uitgebouwd hebben. Hoewel de 2 waar ik de offerte nog van moet krijgen volgens mij de meeste ervaring hebben. Dus ik hou nog een klein beetje hoop...Forumlid schreef:Ik heb vaak zat bij een uitbouw de offerte's veel uiteen zien lopen.
Als er een zware staalconstructie nodig is en er diep geheid moet worden. Kom je echt niet hoger dan 35.000
Heb je een aannemer uitgekozen met veel ervaring met uitbouwen ?
@Rick: pb gestuurd.
Arjan
- Michel