Indicatie van de bouwkosten

marcelvw65

Indicatie van de bouwkosten

Bericht door marcelvw65 »

Ik zou graag een eerste prijs-indicatie hebben voor de volgende verbouwing die wij hoogstwaarschijnlijk dit jaar gaan laten uitvoeren:
- prefab kelder 480 x 320 (deels badkamer) , daarboven
- aanbouw 530 x 320 (slaapkamer), daarboven op 1e verdieping
- aanbouw 530 x 320 (slaapkamer)
- plat dak
- incl afwerking
Herman

Bericht door Herman »

Zonder je een antwoord te willen en kunnen geven, toch een paar vragen:

De kelder onder de toekomstige aanbouw, of moet het huis onderkelderd worden. En wat voor grondsoort? Staat het huis nu op palen? Wat is de grondwaterstand? (in mijn geval zou er eerst een damwand geslagen moeten worden, incl bemaling. $$$)

Moet de complete badkamer ook aangeboden worden? Daarvoor zou ik met je wensen naar een badkamerboer gaan.

Hoe zit je met de afvoer van de badkamer? Loopt het riool lager dan de vloer van de kelder? Anders moet het afvalwater opgepompt worden...
marcelvw65

Bericht door marcelvw65 »

Prefab kelder wordt bevestigd aan bestaande fundering (ik denk aan "www.sterkbetonkelders.nl" als leverancier)....huis staat op palen.....zandgrond......in kelder nemen we waarschijnlijk vrijstaande douche/stoomcabine.....ja, ik denk dat er een pomp nodig is voor afvoer alsmede ontvochtiger.....gaat mij om prijsindicatie gebaseerd op m3.....al met al denk ik zo´n 140m3 extra woonruimte