Nadenvuller te dik aangesmeerd HELP!!

Herman

Bericht door Herman »

Wat voor nadenvuller heb je dan gebruikt? Bij mij schuurt het als een zonnetje. Zowel Uniflott van Knauf als ronde kantenvuller van Rigips.

Ik gebruik met de hand een lange schuurvijl (plankje met handvat erop, en voor en achter een klemmetje voor het schuurpapier) en elektrische een Festo handpalmmachine met afzuiging (maar dat is meer voor het comfort). Ook met de Makita vlakschuurmachine ging het trouwens zonder moeite, terwijl ik over de schuurprestaties van die machine verder niet te spreken was.
Als schuurpapier gebruik ik nu Mirka (ben ik dealer van voor de jachtbouw) maar de Makita voerde ik van die goedkope rommel onder uit het schap van de bouwmarkt, als ik gips ging schuren. Ging altijd prima.

Overigens kan je de nadenvuller het beste opzetten met een metalen stucspaan. Deze is lekker breed, dus weinig schuurwerk (hooguit de aanzetten). Je zal het voor een mooi resultaat wel 2-3 keer moeten doen.

En zorg voor een goede werkplek, dus een stevige trap, of een kamersteiger.
Inactief account
Conrad & Leonie

Bericht door Conrad & Leonie »

Hoi Herman,

wij hadden de nadenvuller van rigips gebruikt, maar deze er veelste dik op gesmeerd. In eerste instantie met gaas geprobeerd te schuren maar dat ging niet. Bedankt voor de tip van het schuurpapier! Dit werkt een stuk beter! Het plafond is nu (eindelijk) geschuurd en morgen gaan we witten!

Groet,

Conrad & Leonie