Glasverzekering

Volg hier de verbouwing of bouw van leden van het forum.
Herman

Glasverzekering

Bericht door Herman »

De situatie is als volgt:

Iemand steekt vuurwerk af, en veroorzaakt een grote brandplek op mijn dubbelglas aan de voorkant van het huis.
Ik weet dader in kraag te vatten, en stel hem aansprakelijk voor de ontstane schade.
Ik krijg een brief van zijn verzekering, welke verzoekt ook bij de eigen verzekering melding te maken. Ben ik niet verzekerd, dan verzoeken zij de factuur op te sturen.
Aangezien alles tegenwoordig wordt gecross-checkt, pleeg ik een telefoontje naar mijn eigen verzekering, om melding te maken. Deze vertelt mij dat ik de schade bij hem moet afwikkelen, en niet bij de verzekering van de tegenpartij.
Op mijn vraag waarom, werd mij verteld dat "dat gewoon zo was" (glashelder :twisted: )

Mis ik nu iets? Ik gooi zelf geen vuurwerk tegen de ramen.
Rick

Bericht door Rick »

Dit is echt de wereld op z'n kop. Als dit nu een aantal keer gebeurt en je zou willen overstappen naar een andere verzekeringsmaatschappij en je word geweigerd omdat je teveel claimt :?:
Herman

Bericht door Herman »

Dat is ook wat ik mijn verzekeringsmaatschappij heb verteld. Uiteraard wil ik e.e.a nog op papier, mij krijgen ze niet...
Rick

Bericht door Rick »

Piet, Kan jij hier duidelijkheid in scheppen?
Piet

Bericht door Piet »

Forumlid schreef:Piet, Kan jij hier duidelijkheid in scheppen?
Ik wil wel iets proberen om duidelijkheid te verschaffen. In den regel gaat
een specifieke verzekering voor. In dit geval een glasdekking.

Gelukkig ook maar, want om een derde aansprakelijk te stellen en alvorens een uitkering te krijgen gaat in den regel langer duren dan het claimen op je eigen specifieke glaspolis.

Stel het ruit ligt aan diggelen?
<a href="http://www.bensadvies.nl">De kracht van het persoonlijk advies</a>
Herman

Bericht door Herman »

Hoe is het afgelopen:

Mijn verzekering heeft aan mij uitbetaald, ik heb de glaszetter betaald. Mijn verzekering gaat het bedrag bij de verzekering van de veroorzaker van de schade verhalen.
Piet

Glasverzekering

Bericht door Piet »

De verzekeraar heeft juist gehandeld . Snelheid om de
schade z.s.m. in behandeling te nemen.
En vervolgens het verhaalsrecht op de veroorzaker.
Vandaar mijn vorige opmerking: "stel dat het glas in diggelen ligt"
<a href="http://www.bensadvies.nl">De kracht van het persoonlijk advies</a>