Betonnen dakrand

b1jkar

Betonnen dakrand

Bericht door b1jkar »

Geachte forum leden,

Weet iemand misschien hoe je een betonnen dakrand creërt zoals bij de onderstaande foto's het geval is.
De dakconstructie van deze woning is gewoon van hout volgens de eigenaar en het beton is dus een apart sierelement.

Heeft hier misschien iemand een detail of oplossing voor

Afbeelding

Afbeelding
Rick

Bericht door Rick »

Dit zijn prefab elementen, waarschijnlijk in serie gebruikt in de nieuwbouw. Overige woningen waar deze zijn toegepast hoeven overigens niet in de buurt te staan. om zo'n element te laten maken voor een oning is onbetaalbaar.
Of je moet zelf een goede (beton)timmerman zijn
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
julien

Bericht door julien »

Of dit is idd prefab, of het stamt uit van de tijd dat werkuren nog niet zo zwaar rekenden...

Ik denk dat het voorbeeld een combionatie is van beiden. Het lijkt me nogan eind jaren '60 begin '70.
b1jkar

Bericht door b1jkar »

Forumlid schreef:Of dit is idd prefab, of het stamt uit van de tijd dat werkuren nog niet zo zwaar rekenden...

Ik denk dat het voorbeeld een combionatie is van beiden. Het lijkt me nogan eind jaren '60 begin '70.

Het is 20 juni 1960. Er zijn wel meerder van deze woningen gebouwd want het zijn oude directiewoningen van de Norit fabriek.
Het alternatief is een houten constructie maar of dit een beetje het bestaande beeld haalt weten we niet.