Aanbouw vernieuwen

Jeroen

Aanbouw vernieuwen

Bericht door Jeroen »

Hallo,

ik heb een huis met een bestaande aanbouw van 2 bij 4 meter. In feite is dat niet meer dan een open afdak waar later een pui met deur en ramen in is gezet. De achterste muur (vier meter lang dus) is OK, de rest wil ik slopen. Dan wil ik de hele aanbouw opnieuw bouwen, maar dan groter: 3 meter breed en 10 meter diep, met twee ruimtes (1 keer 4 bij 3 en 1 keer 6 bij 3). Er moet een plat dak op komen en er hoeft niet geheid te worden. Daarna wil ik een vrijstaande garage slopen (5 bij 3 meter, betonnen vloer, enkelsteense muur, puntdak met dakpannen) en vervangen door een carport van 5 bij 3 meter.

Kan iemand mij een indicatie geven van de kosten hiervoor. De aanbouw krijgt vier kunststof kozijnen met gemiddelde afmetingen en twee achterdeuren (kunststof, in elke ruimte 1). Een grove indicatie volstaat voorlopig, ik wil eigenlijk weten waar ik rekening mee moet houden (extra hypotheek e.d.).

Alvast bedankt voor de reactie!

Jeroen.
Rick

Bericht door Rick »

Het is allemaal wat te ingewikkeld om der een pijl op te kunnen trekken. Voor de hypotheek kan je globaal €500 de kuub aanhouden. Met meerdere bouwdelen tegelijk kan dit wel eens zakken naar 400.

Later zou ik gewoon drie aannemers vragen een offerte te maken, trouwens aannemers kunnen ook meedenken, overleg een budget en je wensen en kijk waar de aanenemers mee komen.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.