balkon loopt de verkeerde kant op af.

dave gsx600f

balkon loopt de verkeerde kant op af.

Bericht door dave gsx600f »

Hallo,

Ik heb het vogende probleem met ons balkon. (2.5 x 2.5)
Het is een prefab balkon met een goot erin. Ze hebben deze goot al op afschot gemaakt zodat het water naar een putje zou lopen. deze afschot is al ongeveer 2 cm. Best een hoop zou je zeggen!

Echter blijft op dit hoogste punt nog zo een 1.5 a 2 cm water staan. :shock: dit betekend dus dat het balkon doorhangt wat ik zo snel uitreken is dat zo een 4 cm. ik heb dus nu een sloot met groenstrook(alg)op mijn balkon omdat het te veel water is om te verdampen.

Het gaat om een nieuwbouw woning. echter zeggen ze dat het binnen de normen valt. Maar wat zijn die normen?? hoeveel mag zoiets doorhangen?
Rick

Bericht door Rick »

De norm ligt idd vrij ruim, maar 4 cm ?
Je moet gewoon gebruik kunnen maken van je balkon, kan dat niet dan is dat een bezwaar. norm of gen norm.
Ik zou zo spoedig mogelijk een brief schrijven waarin je je klacht neerlegt.
Vraag om een oplossing aannemer maar vermeld tevens dat als er geen oplossing komt je een onafhankelijk een bouwkundige een rapport laat schrijven welke je desnoods voorlegt aan de raad van arbitrage voor de bouw.
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
dave gsx600f

Ik ben ondertussen weer wat verder. volgens GIW zijn er geen richtlijnen voor. Dat wil dus zeggen geen marge van doorhangen. het moet wel zo zijn dat er op het sta gedeelte van het balkon geen water mag blijven staan. Als de goot maar diep genoeg is dan mag het balkon dus heel wat doorhangen. :shock: :shock:

Vind dit dus erg raar dat dit dus nog kan in de bouw. Zeker na die gevalen waarbij de balkons naar beneden zijn gekomen. Je zou zeggen daar zijn wel regels voor. Blijkbaar dus niet.

We zijn nog wel in strijd maar brengen het nu op de gezondheid. het stilstaande water in de goot ligt gewoon te rotten. :
Michel

Bericht door Michel »

Wat je moet doen is de aannemer aansprakelijk stellen Indien zij zeggen dat het aan de norm voldoet moeten zij maar aan tonen dat dat zo is.

In de bouw zijn er inderdaad een heleboel normen met als gevolg men zegt dat het voldoet. Laat ze dat maar aantonen.

Men mag verwachten dat een balkon op afschot ligt en er geen water op blijft staan.

Er bestaat nog altijd zoiets redelijkheis en bilijkheid. Iets wat ook vaker in bouw word gebruik
dave gsx600f

Het water blijft zelf niet op het balkon zelf staan dus op die norm voldoet het. En aantonen ! tja valt weinig aan te tonen er is blijkbaar geen echte regelgeving hiervoor :shock: (zelf ook al bouwbesluit nageplozen, niks hierover)

Echter de hoeveelheid water wat in de goot blijft staan is te veel om te verdampen. Een oplossing van de aannemer was om een rvs rooster en de goot te leggen zodat je het niet ziet. Het water ligt daaronder dan wel lekker te broeien en te rotten(ontwikkeling van bacterie).
Lekker gezond dus om naast te gaan zitten.

En aannemer aanspreken is al lang gedaan en gepaseerd.
Het Valt tenslotten in de norm van GIW. (er is geen echte norm dus dat is makenlijk gezegt :evil: )