aankoop en installeren van gebruikte keuken

Ervaringen met bouwmaterialen, sanitair, gereedschap e.d.
nanda

aankoop en installeren van gebruikte keuken

Bericht door nanda »

Wij zijn bezig met de aankoop van een nieuwbouwwoning. In de woning zit een standaardkeuken die niet helemaal onze smaak is. We zijn ons nu aan het orienteren op iets anders. Heeft iemand ervaring met de aankoop van een gebruikte keuken (bijv. van het internet) en de installatie daarvan? Waar moet je op letten? Moet je de installatie dan zelf doen of zijn er ook bedrijven die dit kunnen doen? Loont het e.e.a (financieel) de moeite? Kortom: alle tips zijn welkom
Herman

Bericht door Herman »

Of het financieel loont, moet je voor jezelf bepalen.

Van een 2e hands keuken zijn meestal alleen de kastjes en de inbouwapparatuur bruikbaar. Blad, tegels en divers installatiemateriaal zal je waarschijnlijk nieuw moeten halen. Ook ontkom je er soms niet aan om wat passtukken nieuw te kopen.

Let er bij aanschaf van een 2e hands keuken op dat deze in eerste instantie mooi recht is gemonteerd, en nergens het spaanplaat dikker is geworden. (te zien door kieren op de hoeken van de kopse kanten). Is dat het geval, dan is het kastje waarschijnlijk ook scheef, en probeer met scheve kasten maar eens een rechte keuken te maken...

Zelf ben ik nu met een keuken bezig, welke ik zelf samenstel uit onderdelen van diverse leveranciers. Mijn kastjes komen bij de Praxis vandaan, die verkopen naamloze Bruynzeelkeukens. Offerte Bruynzeel (ex montage): 7000 euro. Offerte Praxis: 2300 euro.
Het blad laat ik zelf maken, de inbouwapparatuur zal voor een groot deel bij Ikea vandaan komen. De achterwand wordt van glas, en is dus maatwerk. Wat ik met de plint doe weet ik nog niet. (nep RVS van Ikea, echt RVS, of hetzelfde als de vloer. (en wat de vloer wordt weet ik nog niet...)
Wel weet ik al dat de kastjes maar een deel van de kosten op zich nemen.

Wellicht kan je ook een showroomkeuken voor niet teveel overnemen. Die hebben in ieder geval geen waterschade...
Inactief account