geautomatiseerde garagepoort blokkeert

rune

geautomatiseerde garagepoort blokkeert

Bericht door rune »

Beste,

onze vraag luid wie er na 5 jaar aansprakelijk is voor een mankement aan het mechanische deel van de sectionaal poort.
Onze poort blijft meermaals per dag geblokkeerd bij het openen en dit steeds op dezelfde hoogte. na een 4-5tal keer proberen te openen, opent ze plots wel volledig. Ook als we ze een duwke bijgeven op de bepaalde hoogte, opent ze ook onmiddelijk.
Heeft iemand al dergelijk probleem gehad. Zo ja, waaraan ligt dit, want er zijn reeds verscheidene interventies geweest om dit euvel te verhelpen en toch gaat het van kwaad naar erger. En vervolgens : is dit nog steeds voor de bouwfirma? Wij denken van wel.
vriendelijke groeten,

rune
Herman

Bericht door Herman »

Ik ben niet op de hoogte van Belgisch recht. In NL is het zo dat een product aan de verwachte levensduur moet voldoen.

Probleem is hier dat de technische mensen het ding blijkbaar niet afdoende kunnen repareren. (iets wat mij vreemd lijkt, aangezien hij het (na herhaald proberen) wel doet.) Moet ergens dus iets in de uitlijning zijn, een deukje in de geleiding, een rotte eindschakelaar, oid. Als roldeurtechneut zou je daar toch uit moeten komen, lijkt mij...

Echter is het ook zo dat, wanneer een verbetering optreedt, je een deel zelf betaalt.
Stel de verwachte levensduur is 10 jaar, en na 5 jaar is het ding rot, en wordt bijv de motor vervangen, dan betaal je zelf dus waarschijnlijk de helft...
Inactief account
julien

Bericht door julien »

Normaal staat je garantie periode op je factuur.
Over het algemeen is dit voor zo'n zaken 2 jaar.