dakraam in bitumen met kippengaas.

Patrishack

dakraam in bitumen met kippengaas.

Bericht door Patrishack »

In ons oude huis is heeft het achterhuis nog het oude originele dakbeschot namelijk bitumen over kippengaas. (schuin dak) Daaronder de oude ronde draagbalken. Nu wil ik in de badkamer meer licht genereren door een dakraam te plaatsen maar kán dat wel? Heeft toevallig iemand ervaring met het plaatsen van dakraamen in kippengaas met bitumen d.m.v. een raamwerk van hout?

T.
Een huis uit 1778!
Patrishack

Hmm niemand een idee? Als het gebeurt zal ik wel vertellen hoe het is vergaan, draag ik ok eens wat bij ...

trisha
Een huis uit 1778!
Rick

Bericht door Rick »

Ik heb het weleens gezien, gaas + bitumen met daarover dakpannen. Nooit gedaan. In dat geval moet je het gaas als dakbeschot beschouwen bij het plaatsen van het dakraam
Afbeelding
Tegelmonster of tegelmonsters makkelijk bestellen voor architect of professional.
Patrishack

WE hebben er een timmerman bijgehad afgelopen weekend, die vertelde dat het wel kon. We moesten dan eerst een raamwerk maken waar het dakraam op rust. We hebben afgelopen weekend in elk geval dakramen geplaatst in het (wel beschoten) vliering gedeelte waar de slaapkamers komen..

Gr.
T
Een huis uit 1778!