houten beganegrond vloer beluchten
- spooren
houten beganegrond vloer beluchten
verschillende balken van de beganegrondvloer zijn aangetast door schimmel of zwam.hoe kan ik het beste te werk gaan met het aanbrengen van nieuwe balken? en hoe kan ik de balklaag het beste beluchten. 
- Herman
Beluchten is vrij simpel: In de voorgevel een rooster (of meerdere roosters) en in de achtergevel roosters. Dit wordt in principe standaard gedaan. (in ieder geval vanaf de jaren 30)
Bij mij waren de roosters dichtgestopt met cement, dat heb ik weer opgen geboord.
Tegenwoordig zijn de roosters S-vormig, waardoor het buitenrooster wat hoger zit. Ik moet opletten dat ik de tuin niet teveel ophoog, dan gaat mijn rooster onder de tegels.
Er zijn ook renovatieroosters. Ik laat aan Rick de eer om daar wat over te zeggen...
Bij mij waren de roosters dichtgestopt met cement, dat heb ik weer opgen geboord.
Tegenwoordig zijn de roosters S-vormig, waardoor het buitenrooster wat hoger zit. Ik moet opletten dat ik de tuin niet teveel ophoog, dan gaat mijn rooster onder de tegels.
Er zijn ook renovatieroosters. Ik laat aan Rick de eer om daar wat over te zeggen...
Inactief account