vraagje,
ik woon op de 3e etage van een gebouw welk is omgebouwd tot appartementen complex. Indien de onderburen hun kraan aanzetten dan hoor ik op mijn slaapkamer redelijk wat geluid van water ( volgens mij wordt van de 3e etage de leidingen naar de 2e etage geplit. ( gezamelijke waterrekening )
Is zo een geluid dat waneer je boven in bad zou zitten , je onder in de woonkamer zou horen. Indien ik zelf de kraan ergens aan zet dan hoor ik op de zelfde plekken het geluid als de buren hem aanzetten.
De leidingen zijn niet geisoleerd wat ik weet . of deze vast liggen ergens tegen aan weet ik ook niet.
Via een gat in de meterkastwand ( hout ) te maken kan ik achter deze muren ( gipsplaat ) komen waar het geluid vandaan komt .
Welke tips kunnen jullie me geven om dit geluid te beperken.
Aangezien ik alleen maar nachtdiensten draai slaap ik overdag en erger ik me regelmatig aan dit geluid, vandaar
Wachtend op jullie tips !!
Frank boelens
geluid waterleiding weg halen
- AE_Process
Re: geluid waterleiding weg halen
Hoi Frank,
Een oud bericht, ga het toch beantwoorden...
Het geluid dat je hoort is van stromend water, dus het klopt dat je hetzelfde geluid hoort, ongeacht waar een kraan wordt open gedraaid. Maar zoals je het omschrijft, lijkt het wel alsof er lucht in het watersysteem zit, en dat zou niet mogen. Dan moet het hoogste punt geopend worden, en laten stromen, tot er water uit komt zetten, dan dicht maken.
Als dat het niet is, dan zou je het kunnen voorzien van een geluidsisolatie. Of iets in die trant.
Een heel andere oplossing is uiteraard oordopjes...
Groet, AE_Process
Een oud bericht, ga het toch beantwoorden...
Het geluid dat je hoort is van stromend water, dus het klopt dat je hetzelfde geluid hoort, ongeacht waar een kraan wordt open gedraaid. Maar zoals je het omschrijft, lijkt het wel alsof er lucht in het watersysteem zit, en dat zou niet mogen. Dan moet het hoogste punt geopend worden, en laten stromen, tot er water uit komt zetten, dan dicht maken.
Als dat het niet is, dan zou je het kunnen voorzien van een geluidsisolatie. Of iets in die trant.
Een heel andere oplossing is uiteraard oordopjes...
Groet, AE_Process
- Rick
Re: geluid waterleiding weg halen
Het is een water-en geen cvleiding hoor