Wij hebben onlangs een huis gekocht welke gebouwd is in 1985.
Op de zolderkamer staat een tussenmuur welke wij willen wegbreken, maar wij twijfelen eraan of dit een draagmuur is.
De muur kan zonder veel moeite heen en weer worden bewogen omdat het dak er (nu dus) niet op rust. De binnenkant van de houten scheidingswand bestaat uit balken die van de vloer naar de nok van het dak lopen, echter hier zijn weer gleuven uitgefreesd voor de electriciteitspijpen.
Is dit een draagmuur?
Is deze tussenmuur een draagmuur?
- Herman
Moeilijk te zeggen. Ik zou zeggen: Het is geen draagmuur. Je dak rust er tenslotte niet op.
Vraag:
Heb je onder het dak horizontale balken lopen? Waarschijnlijk 1 in de nok, maar zitten ze ook lager?
Nee? Dan is het zeer waarschijnlijk geen draagmuur.
Ja? Dan zou het een draagmuur kunnen zijn.
De zekere optie is de volgende:
Vraag bij de gemeente de bouwtekeningen op. Mij kostte het destijds 3 euro aan kopieerkosten (1 euro per A4 kopie...) maar van die tekeningen heb ik nog steeds lol. Hierop staat welke muren draagmuren zijn.
Vraag:
Heb je onder het dak horizontale balken lopen? Waarschijnlijk 1 in de nok, maar zitten ze ook lager?
Nee? Dan is het zeer waarschijnlijk geen draagmuur.
Ja? Dan zou het een draagmuur kunnen zijn.
De zekere optie is de volgende:
Vraag bij de gemeente de bouwtekeningen op. Mij kostte het destijds 3 euro aan kopieerkosten (1 euro per A4 kopie...) maar van die tekeningen heb ik nog steeds lol. Hierop staat welke muren draagmuren zijn.
Inactief account